Traplift garanties

Minstens 2 jaar garantie

Door Europa zijn alle leveranciers en dus ook hun leveranciers / installateurs verplicht om je minstens 2 jaar garantie te geven op fabricagefouten. Het is natuurlijk wel handig om te weten of er ook andere items vallen onder het garantiebeleid:

  • Installatie van de traplift;
  • Verborgen verbreken die niet toe te schrijven zijn aan de fabricatie of montage zoals slecht leder;
  • Dien je zelf te bewijzen dat de schade afkomstig is van de lift of gebeurt een herstelling of vervanging automatisch tijdens de garantieperiode;
  • ...

Dit laatste puntje is belangrijk want als je een traplift koopt wil dit zeggen dat je deze dagelijks of op zijn minst wekelijks verschillende malen nodig hebt. Als je dan in een welles/niettes strijd terechtkomt of het gebrek afkomstig is door de montage, fabricatie of eerder van slecht onderhoud, kan het zijn dat je het verschillende weken of maanden zonder lift moet stellen.

Concreet voorbeeld

Als voorbeeld halen we een probleem van een gebruiker aan: hij had een traplift gekocht en deze was perfect gemonteerd volgens de richtlijnen van de fabrikant. De trap waarop de lift gemonteerd was kon dit echter niet aan en na één jaar trok de rail krom. Het duurde een lange tijd alvorens kon vastgesteld worden wie verantwoordelijk was en wie de kosten van de herstelling diende te dragen.

Gelukkig koos bovenstaande gebruiker voor een betrouwbare fabrikant die zonder bijkomende kosten en na de nodige herstelwerken aan de trap zelf, de herstelling verrichte met een andere installateur.

Kies dus bij de aankoop van een traplift niet enkel voor de aankoopprijs maar ook voor een betrouwbare leverancier / fabrikant die een volledige garantie biedt na verkoop.

Ook een verlengde garantie is handig want soms komen fabricagefouten pas na enkele jaren aan het licht als de lift niet veel gebruikt wordt.

Offerte nieuwe traplift laten plaatsen